Національний банк
Постанова
"Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України"
від 10.11.2015 N 778
Постанова
"Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України"
від 10.11.2015 N 778
Нацбанк постановою від 10.11.2015 N 778 вніс зміни до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, якими, зокрема, передбачено, що Нацбанк має право зробити висновок про здійснення банком ризикової діяльності на підставі результатів аналізу звітності банку, за результатами банківського нагляду, перевірок дотримання банками вимог валютного законодавства або законодавства з питань фінансового моніторингу.
Також визначено перелік ознак здійснення банком ризикової діяльності, у тому числі у сфері фінансового моніторингу.
Ознаками здійснення банком ризикової діяльності, зокрема, можуть бути:
здійснення банком операцій (прямо або опосередковано), що не мають очевидної економічної доцільності (сенсу);
здійснення опосередкованого кредитування пов'язаних із банком осіб;
невключення до переліку пов'язаних із банком осіб, які мають ознаки пов' язаності з банком, та з якими банк здійснює операції прямо чи опосередковано;
здійснення операцій з цінними паперами, що мають ознаки фіктивності;
використання банком фінансових інструментів, що призводить до штучного поліпшення фінансового результату банку або викривлення його звітності;
дострокове повернення строкових коштів, залучених від пов'язаних з банком осіб;
одноразове грубе або систематичні порушення банком законодавства у сфері готівкового обігу.
Ознаками здійснення банками ризикової діяльності у сфері фінансового моніторингу, зокрема, можуть бути:
проведення клієнтами банку фінансових операцій, що не мають очевидної економічної доцільності (сенсу);
доля банку (надання банком послуг) у проведенні фінансових операцій, характер або наслідки яких дають підстави вважати, що метою їх здійснення є виведення капіталів, легалізація кримінальних доходів, уникнення оподаткування худе (зокрема пов'язаних зі зняттям готівкових коштів, переказом коштів за кордон, купівлею- продажем цінних паперів худе);
проведення банком або клієнтами банку фінансових операцій, характер або наслідки яких дають підстави вважати, що метою їх здійснення є уникнення виконання вимог та обмежень, передбачених банківським, валютним законодавством, законодавством з питань фінансового моніторингу;
нездійснення банком достатніх заходів для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму;
невикористання банком права відмовити в проведенні клієнтами банку регулярних фінансових операцій, характер яких дає підстави вважати, що метою їх здійснення є використання послуг банку для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму, фінансування розповсюдження зброї масового знищення чи вчинення іншого злочину;
здійснення банком або клієнтами банку фінансових операцій з використанням втрачених, викрадених, підроблених документів;
здійснення фінансової операції клієнтом, який є публічним діячем, особою, близькою або пов'язаною з публічним діячем, щодо якого (якої) банк не має документально підтверджених відомостей стосовно джерел походження коштів (активів, прав на такі активи), достатніх для підтвердження його (її) реальних фінансових можливостей проводити чи ініціювати проведення відповідної фінансової операції;
подання банком Нацбанку недостовірної(їх) інформації/документів/висновків.
Постанова набрала чинності 14 листопада 2015 року у зв'язку з її опублікуванням в Офіційному інтернет - представництві Нацбанку від 13.11.2015 р.
джерело ЛIГА :ЗАКОН
National bank
Resolution
"About making alteration to some normatively-legal acts of the National bank of Ukraine"
from 10.11.2015 N 778
Resolution
"About making alteration to some normatively-legal acts of the National bank of Ukraine"
from 10.11.2015 N 778
National bank by resolution from 10.11.2015 N 778 made alteration to Statute about application of Ukraine of measures of influence the National bank for violation of bank laws, that, in particular, it is envisaged that national Bank has a right to draw conclusion about realization of risk activity a bank on the basis of results of analysis of accounting of bank, on results a bank supervision, verifications of inhibition of requirements of currency legislation or legislation banks on questions the financial monitoring.
The list of signs of realization of risk activity a bank is also certain, including in the field of the financial monitoring.
By the signs of realization of risk activity a bank, in particular, can be:
realization of operations(straight or mediated) that does not have obvious financial viability(to sense) a bank;
realization of the mediated crediting of the persons related to the bank;
unincluding to the list of the persons that have signs of tie-up with a bank related to the bank, and with that a bank carries out operations straight or mediated;
there is realization of operations security-related that have signs of fictitious nature;
use the bank of financial instruments, that results in the artificial improvement of financial result of bank or curvature of his accounting;
pre-schedule return of the urgent money attracted from the persons related to the bank;
non-permanent rough or systematic violations by the bank of legislation in the field of available turnover.
By the signs of realization of risk activity banks in the field of the financial monitoring, in particular, can be:
realization of bank of financial operations that does not have obvious financial viability(to sense) clients;
participating of bank(grant of services a bank) in realization of financial operations, character or the consequences of that ground to consider that the aim of their realization is a leadingout of capitals, legalization of criminal profits, avoidance of taxation and others like that(available facilities related in particular to the removal, by the transfer of costs abroad, purchase-sale of securities and others like that);
realization a bank or clients of bank of financial operations, character or the consequences of that ground to consider that the aim of their realization is avoidance of implementation of requirements and limitations envisaged by bank, currency laws, by a legislation on questions the financial monitoring;
unrealization of sufficient measures a bank is for prevention and counteraction to legalization(to washing) of the profits got a criminal way, and financing of terrorism;
unusing of right a bank to say no in realization of bank of regular financial operations, character of that grounds to consider that the aim of their realization is the use of services of bank for legalization(washing) of the profits got a criminal way, financing of terrorism, financing of distribution of massive or commission of other crime weapon, clients;
realization a bank or clients of bank of financial operations is with the use of the stolen, counterfeited documents lost;
realization of financial operation by a client, that is a public figure, person, near or related to the public figure, in relation to that(what) a bank does not have the documentarily confirmed information in relation to the sources of origin of money(assets, rights on such assets) sufficient for confirmation of him(her) the real financial possibilities to conduct or initiate realization of corresponding financial operation;
presentation of national Bank of unreliable(их) інформації/документів/висновків. a bank
Resolution went into effect on November, 14, 2015 in connection with her publication in the Official representative internet-office of national Bank from 13.11.2015
Allukrainian network of ЛIГА of:ЗАКОН
www.ligazakon.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар